Muhalif kanallara ‘Sedat Peker’ cezası: ‘Soylu şikayet etti’

Radyo ve Televizyon Üst Heyeti (RTÜK) üyesi İlhan Taşcı, Sedat Peker’in açıklamalarına ekranlarında yer veren Halk TV ve KRT’ye ceza verildiğini açıkladı. Taşçı, “RTÜK, şikayeti Süleyman Soylu’nun Peker’in yönelttiği tezler hakkında konuşulmasından rahatsız olmasına dayandırdı” dedi. 

Konuyla ilgili toplumsal medya hesabından açıklamada bulunan Taşcı şunları söyledi:

“Sedat Peker’in açıklamalarının tartışılmasından rahatsız olan Süleyman Soylu’nun şikayeti üzerine RTÜK rapor düzenledi; Halk TV ve KRT’ye %3 para cezası kesildi.

Oysa cezalandırılan yayınlarda Peker’in argümanlarının araştırılmaması, soruşturulmaması eleştiriliyor. RTÜK cezasını Sedat Peker’in açıklamalarının değerlendirildiği programlarda İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun “eleştiri hududu ötesinde küçük düşürüldüğü” münasebetine dayandırdı.  Kararlar oy çokluğuyla alındı.  Karara Sayın Konuralp ile birlikte karşı oy kullandık.”

Karara karşı oy kullanan bir öbür RTÜK üyesi Okan Konuralp ise, “İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun avukatlarının şikâyetlerini dikkate alan RTÜK, HALK TV ve KRT’ye para cezası verdi.”

RTÜK, daha evvel CHP Genel Lideri Kemal Kılıçdaroğlu’nun TİPKEN Vakfı ile ilgili toplumsal medya hesabından paylaştığı görüntüyü ekranlarına taşıyan muhalif kanallara da ceza vermişti.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.